Nødråb fra Congo

Kære venner,
Den senere tid har været frustrerende og udfordrende for os alle. Vi kan ikke undervurdere anslaget af Corona-situationen på vores fysiske og psykiske tilstand, og derfor er det vigtigt at vise tegn på empati, forståelse og kærlighed. Samtidigt må vi erkende, at de folk, der bliver hårdest ramt af krisen ofte er dem, der i forvejen har det svært – nemlig de fattige og særlige sårbare.

I den anledning er der nu kommet et nødråb fra vores samarbejdspartnere i Syd Congo, hvor COVID-19 pandemien har betydet at en del af befolkningen bliver ramt af sult. Ifølge biskop Kasap er de ca. 1000 præstefamilier i hans biskops område særlig hårdt presset. På grund af nedlukninger har præsterne ingen eller meget lidt indtægt, mens priser på madvare såsom mel og ris stiger drastisk.

Derfor vil vi gå i gang med en nødhjælpsindsamling til støtte for præstefamilier og menigheder i Den sydlige Congo. Målet er, at rejse $10.000 (ca. 70.000 kr.), som vil gøre en stor forskel for vores kolleger og venner i området.

Tak for alle bidrag og for støtte for verdensmission i øvrigt!

På vegne af missionsrådet og landsledelsen,
Mark Lewis

Send dit bidrag til Vejle Metodistkirkens MobilePay på 33 624. Husk at skriv “Hjælp til Congo”. Indsamlingen kører frem til midten af juni.