Tid til bøn

Vejle og Aarhus Metodistkirker er bedende menigheder. Vi tror på at alle kan bede, at Jesus allerede godt ved hvad der fylder vore hjerter, men at Han i bønnen skænker os sin fred.
Vi tror på at bøn er et skrapt redskab, som Herren giver os, i medgang og modgang.

Her kan du downloade emnerne som PDF til at printe:

Hvis du syntes et af emnerne er svære, kan du altid bruge Kristusbønnen: Jesus Kristus Guds søn, forbarm dig over os. Imens kan du holde emnet eller mennesket fast i dine tanker eller i ord. Du kan også skrive, male, synge eller danse din forbøn ud – eller hvilken form der nu passer dig. Gud er glad for alle typer af bønner og hører dem alle.

På samme vis kan du også altid gribe til bønnen som Jesus har lært os: Fadervor.

Denne forbønsliste kan du bruge hjemme hos dig selv eller sammen med andre over nettet, fx i din smågruppe. Vi vil dagligt på de sociale medier (Facebook og Instagram) poste billeder og tekst til de enkelte forbønsemner.

Jesus siger: Mit hus er et bedehus. Luk. 19:46. Som Guds folk kalder Jesus os til at være tættere på ham, vendt mod ham, søgende efter ham. Dette gør vi på en ganske særlig måde i bøn.